قوانین و حریم خصوصی
حریم خصوصی
آس جانبی با تاکید بر احترامی که برای حریم شخصی کاربران قائل است، برای خرید، ثبت نظر یا استفاده از برخی امکانات وبسایت اطلاعاتی را از کاربران درخواست میکند تا بتواند خدماتی امن و مطمئن را به کاربران ارائه دهد. برای پردازش و ارسال سفارش، اطلاعاتی مانند آدرس، شماره تلفن و ایمیل مورد نیاز است و از آنجا که کلیه فعالیتهای آس جانبی قانونی و مبتنی بر قوانین تجارت الکترونیک صورت میگیرد و طی فرایند خرید، فاکتور رسمی و بنا به درخواست مشتریان صادر میشود، از این رو وارد کردن اطلاعاتی مانند نام و کد ملی برای اشخاص حقیقی یا کد اقتصادی و شناسه ملی برای خریدهای سازمانی لازم است. یادآوری میشود آدرس ایمیل و تلفنهایی که مشتری در پروفایل خود ثبت میکند، تنها آدرس ایمیل و تلفنهای رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخهای شرکت از طریق آنها صورت میگیرد. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماسهای همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که موارد فوق به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، آس جانبی جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش میتواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند. مشتریان میتوانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و آس جانبی تنها برای ارسال همان سفارش، از این اطلاعات استفاده خواهد کرد. این اطلاعات تنها توسط آس جانبی استفاده شده و در اختیار شریک تجاری دیگری قرار نمی گیرد. همچنین در صورت درخواست کاربر اطلاعات قبلی پاک شده و پس از آن این اطلاعات جمع آوری نمی گردد. در صورت بروز وقفه (Crashes) نیز اطلاعات زیر جهت مطالعه علت بروز وقفه و رفع خطا جمع آوری می گردد.
وضعیت روت بودن یا نبودن دستگاه، میزان کل رم و میزان فضای پر آن هنگام وقفه، روز و ساعت رخدادها، خاموش یا روشن بودن شبکه بیسیم، خاموش یا روشن بودن شبکه دیتا، خاموش یا روشن بودن وضعیت رومینگ. آس جانبی اطلاعات را توسط کوکی (cookie) جمع آوری می کند. کوکی فایلی است که به درخواست یک سایت، توسط مرورگر ایجاد میشود و به سایت امکان ذخیره بازدیدهای شما و مناسبسازی آنها را فراهم مینماید. بسیاری از مرورگرها امکان غیرفعال کردن کوکی را فراهم کردهاند، به این منظور میتوانید راهنمای مرورگرها را مطالعه کنید.
آس جانبی برای اطلاعرسانی رویدادها و اخبار، خدمات و سرویسهای ویژه یا پروموشنها، برای اعضای وبسایت ایمیل یا پیامک ارسال می نماید. در صورتی که کاربران تمایل به دریافت اینگونه ایمیلها و پیامکها نداشته باشند، میتوانند از طریق ارتباط گرفتن با واحد پشتیبانی، لغو این موضوع را اعلام کنند. عدم اقدام جهت لغو، به منزله ی موافقت ضمنی با دریافت ایمیلها و پیامها و سلب حق اعتراض میباشد. توجه داشته باشید که 1000505404 و 2000505404 شمارههایی است که آس جانبی از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (اساماس) ارسال میکند. همچنین این شمارهها، سامانه ارسال پیامک است که وضعیت پردازش سفارش یا رویدادها، خدمات و سرویسهای ویژه آس جانبی را به اطلاع کاربران میرساند و روشن است که امکان دریافت پیامهای شما از طریق آن وجود ندارد. بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان آس جانبی، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام آس جانبی است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را با ما در میان بگذارید.
آس جانبی ممکن است نقد و نظرهای ارسالی کاربران را در راستای رعایت قوانین وب سایت ویرایش کند. همچنین اگر نظر یا پیام ارسال شده توسط کاربر، مشمول مصادیق محتوای مجرمانه باشد، آس جانبی میتواند از اطلاعات ثبت شده برای پیگیری قانونی استفاده کند. کاربران ضمن استفاده از خدمات وبسایت اس جانبی، حق ویرایش اطلاعات و استفاده از آنها را در چارچوب فوقالذکر به اس جانبی اعطا نموده و حق اعتراض را از خود سلب مینمایند. باید تاکید شود که حفظ و نگهداری رمز عبور و نام کاربری بر عهده کاربران است و لذا برای جلوگیری از هرگونه سواستفاده احتمالی، کاربران نباید آن اطلاعات را برای شخص دیگری فاش کنند. در صورتی که کاربر شماره همراه خود را به فردی دیگر واگذار کرد، جهت جلوگیری از سواستفاده یا مشکلات احتمالی کاربران باید شماره موبایل خود را در پروفایل تغییر داده و شماره جدیدی ثبت نمایند. در نظر داشته باشید آس جانبی از سه موقعیت مکانی مختلف شامل انبار، فروشگاه و دفتر و واحد مرکزی تشکیل شده است که هر سه بخش زیر نظر مدیریت و تیم توسعه و گسترش آس جانبی فعالیت می کنند و در حال حاضر در هیچ نقطهای از کشور نمایندگی فروش و یا خدمات پس از فروش ندارد و کلیه سرویسها، تراکنشهای مالی و خدمات قابل ارائه از طریق دفتر مرکزی پردازش میشود. لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از این دست، مراتب را جهت پیگیری قانونی اطلاع دهید.
مسئولیت هرگونه خسارت احتمالی که ناشی از عدم رعایت موارد فوقالذکر توسط کاربر باشد، با خود کاربر بوده وکاربر حق هر گونه ادعا علیه اس جانبی را از خود سلب میکند. اس جانبی هویت شخصی کاربران را محرمانه میداند و اطلاعات شخصی آنان را به هیچ شخص یا سازمان دیگری منتقل نمیکند، مگر اینکه با حکم مقام قضایی یا اداری صالحه یا طبق قوانین و مقررات رایج کشور موظف باشد در اختیار مراجع ذیصلاح قرار دهد.در این موارد هیچ گونه مسئولیت قانونی مبنی بر جبران خسارت برای اس جانبی وجود ندارد و کاربران با اعلام رضایت خود در استفاده از خدمات وب سایت ضمنا حق هرگونه اعتراض را از خود سلب نموده اند.
آس جانبی برای حفاظت و نگهداری اطلاعات و حریم شخصی کاربران همه توان خود را به کار میگیرد و امیدوار است که تجربه خریدی امن، راحت و خوشایند را برای همه کاربران فراهم آورد.
قوانین و مقررات
قوانین و مقررات عضوی جدا ناپذیر در هر سازمان و سیستمی می باشد و تجربه ای اصولی و منطقی را در اختیار تمام افراد درگیر قرار می دهد و لازمه هر تعاملی قاعده و قوانین با رنگ و بو های مختلف می باشد. وبسایت و تیم آس جانبی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و در راستای تعامل لذت بخش و منطقی قوانین و مقرراتی تنظیم شده است که هرگونه استفاده از خدمات اس جانبی، ورود یا ثبت نام، سفارش کالا و تکمیل سبد خرید به معنای پذیرفتن این قوانین می باشد اعتراضی بر آن وارد نیست.
توجه داشته باشید کلیه قوانین اس جانبی مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده بوده و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویهها و سرویسهای اس جانبی تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق میکنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
آس جانبی محصولاتی مناسب استفاده افراد زیر 18 سال را هم به فروش میرساند پس در صورتی که کاربری کمتر از 18 سال سن دارد، میبایست با اطلاع قیم قانونی، اقدام به خرید و پرداخت کند. هدایا و کد تخفیف های ارائه شده در وبسایت آس جانبی با توجه به سیاست های تیم توسعه و گسترش اس جانبی و با در نظر گرفتن فاکتور و معیار های زمانی و نوع سفارش مشتری متغیر است که قطعا در پلتفرم های مختلف که مربوط به تیم ما می شود اطلاع رسانی لازم انجام می شود، با این حال حق انتخاب هر نوع هدیه یا کد تخفیف که با مقررات و قوانین موجود در جمهوری اسلامی ایران مغایرت نداشته باشد برای اس جانبی محفوظ است و مشتری نمی تواند نسبت به شکل، رنگ، مدل، برند، اندازه، مواد به کار رفته، سایز یا ارزش ریالی هدیه یا کد تخفیف اعتراضی داشته باشد.
سیاست قیمت گذاری توسط واحد دیتا اینتری و با همکاری واحد لجستیک و انبارداری انجام می شود و این روند قیمت گذاری با نگاه و توجه ویژه به فاکتور های گوناگون مانند نوسانات بازار، فضای بازار صنف، موجودی تامین کننده، موجودی انبار و... انجام می گیرد و تغییر قیمت یکی از موارد اجتناب ناپذیر در هر تجارت و شغلی می باشد. با نهایت احترام به کاربران و با توجه به طیف گسترده دسته محصولات، آس جانبی در مواردی بسیار نادر و در صورت وجود نوسانهایی در بازار و موجودی یا خطا در قیمتگذاری، اگر سفارشی قابل تحویل نباشد، اس جانبی موظف است تا 72 ساعت پس از لحظه نهایی شدن سفارش کاربر، نسبت به لغو، تعویض یا هماهنگی سفارش با مشتری و کاربر اقدام نماید. لازم به ذکر است در صورتی که کالایی پس از ثبت سفارش شامل کاهش قیمت شود، سفارش به روز رسانی و قیمت جدید اعمال میشود. قیمت کلیه محصولات با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است و مشتری مبلغ جداگانهای بابت مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداخت نمیکند و هزینههای بسته بندی، ارسال و بیمه حمل کالا بسته به شرایط جداگانه محاسبه می شود که در صفحه راهنمای ارسال به طور کامل به آن پرداخته ایم و اس جانبی در این موضوع ذی نفع نمی باشد، همچنین درگاه پرداخت واسط نیز شامل کارمزد جداگانه ای است که در صفحه راهنمای پرداخت به طور کامل به آن پرداخته ایم و اس جانبی در این موضوع ذی نفع نمی باشد.
اس جانبی نهایت تلاش و دقت را در راستای ارائه تمامی سرویسهای خود میکند و به منظور تولید محتوا از منابع و مراجع اصیل و نیز شرکتهای سازنده محصولات استفاده میکند. لازم به ذکر است آس جانبی تضمین نمیکند که توصیفات و توضیحات محصول و یا دیگر مطالب مندرج در سایت عاری از خطا باشد. اگر محصول یا خدمت ارائه شده توسط آس جانبی دارای هر گونه مغایرت با اطلاعات درج شده در وبسایت است تنها راه حل، استرداد کالا یا رد خدمت قبل از استفاده و در شرایط اولیه است. وبسایت آس جانبی هیچ گونه مسئولیتی را در رابطه با حذف شدن صفحههای سایت خود و یا لینکهای مرده نمیپذیرد. سروﻳسهای سایت آن گونه که هست ارائه میشود و آس جانبی تحت هیچ شرایطی مسئولیت تاخیر یا عدم کارکرد سرور سایت را که میتواند ناشى از عوامل طبیعى، نیروى انسانی، مشکلات اینترنتى، خرابی تجهیزات کامپیوترى، مخابراتى و غیره باشد بر عهده ندارد. وبسایت آس جانبی ممکن است دارای سرویسهایی با قابلیت مشارکت عمومی موسوم به سرویسهای جمعی، همچون اتاق گفتگو، تابلوی اعلانات، تالار گفتگو، نقد، گروههای خبری، شبکه دوستان، کامنت و سرویسهای دیگری باشد که برای تسهیل ارتباط شما با دیگران (چه در مقیاس عمومی و چه در مقیاس خصوصی) ارائه میشوند. شما توافق میکنید که از این سرویسهای جمعی، فقط برای ثبت، ارسال و دریافت پیامهایی استفاده کنید که مناسب و مرتبط با آن سرویس خاص باشد و مطالبی که قالب تبلیغاتی داشته باشد و یا خلاف مقررات جمهوری اسلامی ایران باشد تخلف محسوب می شود همچنین نظرات و کامنت ها بخشی برای به اشتراک گذاری تجربه و دانش کاربران از خرید، کالا و یا خدمت مورد نظر می باشد و با این وجود باز هم قبل از این که نمایشی در این بخش سایت انجام شود برای اطمینان بیشتر ابتدا توسط واحد محتوا چک و بازبینی های لازم انجام می شود و سپس نسبت به نمایش، عدم نمایش و یا پاسخگویی تصمیم نهایی لحاظ می شود با این حال تیم اس جانبی هیچ گونه مسئولیتی نسبت به درستی و نادرستی نظرات، محتوا و یا اطلاعات فنی موجود در بخش کامنت ها ندارد، همچنین گالری تصاویر و عکس های وبسایت تا حد امکان توسط واحد گرافیک و مهندسی سایت از حالت واقعی و فیزیکی موجود محصول تولید و گرداوری می شود اما با این حال برخی از عکس ها به صورت ژورنالی می باشد و شاید شمای کلی و نمای دیجیتال محصول را نمایش دهد و مشابه اصل محصول باشد بنابراین استناد به عکس محصول کاملا رد می شود و ملاک اصلی برای خرید نباید تصویر کالا باشد.
بسته بندی و انتقال مشخصات کاربر بر روی بسته های ارسالی بر عهده واحد انبارداری اس جانبی می باشد و تا حد امکان سعی ما بر درست و دقیق بودن آدرس و مشخصات کاربر و همچنین ایمن و مطمئن بودن بسته بندی ها می باشد، با این وجود هرگونه اشتباه در درج اطلاعات توسط کاربران و هرگونه حادثه در حمل و نقل اعم از شکستن، مفقود شدن، آسیب دیدن، جابجا شدن و... بر عهده شرکت حمل و نقل کننده می باشد و کاربر باید با شرکت حمل و نقل کننده مذاکرات لازم را انجام دهد و تنها پس از توافق کاربر با شرکت حمل و نقل و تایید نهایی هر دو طرف و قبول خسارت وارده از یکی از طرفین شرکت حمل و نقل یا کاربر امکان مرجوعی و یا ارسال مجدد کالا با شرایط خاص وجود دارد و در برخی موارد شاید نیاز باشد تا کاربر مجدد نسبت به خرید اقدام نماید.
ساعت کاری تیم آس جانبی شنبه تا پنجشنبه 9:30 الی 20:30 به جز تعطیلات رسمی می باشد اما روند کاری واحد پشتیبانی منعطف است و تا حد امکان سعی در ارتباط گرفتن از طریق تلگرام داشته باشید، زیرا که تلاش تیم پشتیبانی پاسخگویی به موقع تمامی تماس ها می باشد اما با توجه به منعطف بودن این تایم، عدم پاسخ آس جانبی در لحظه تماس ممکن است و این امر فرایندی اجتناب ناپذیر است.
رویه ثبت سفارش و صدور فاکتور در اکثر فروشگاه های اینترنتی روی یک اصل می چرخد و آس جانبی نیز از این قائده مستثنی نیست، در حالت عادی و طبق معمول پس از نهایی شدن سفارش توسط مشتری و صدور فاکتور و کد پیگیری وبسایت، هرگونه انصراف از خرید، تغییر اطلاعات کاربر و تغییر اطلاعات سفارش امکان پذیر نیست اما برای احترام بیشتر به مشتری، تیم اس جانبی این امکان را فراهم آورده که تا قبل از این که سفارش مشتری تحویل پیک، پست، باربری و تیپاکس شود و به گفتاری دیگر تا قبل از این که کد رهگیری مرسوله ارسال شود، تعویض سفارش یا اطلاعات کاربر و همچنین لغو سفارش ممکن شود، ناگفته نماند تعویض یا لغو سفارش و اطلاعات کاربر فقط از طریق ارتباط با پشتیبانی ممکن است و در صورتی که کاربر بدون اطلاع به پشتیبانی قصد لغو یا تعویض را داشته باشد، تیم اس جانبی بدون توجه به این موضوع به صورت سیستمی با همان سفارش و فاکتور اولیه نسبت به پردازش کالا اقدام می نماید و مشتری حق هیچ گونه اعتراضی ندارد، در ضمن برای تعویض سفارش و اطلاعات کاربر نیاز است تا مجدد سفارش و سبد خرید انجام شود و فاکتور مجدد صادر شود که در صفحه راهنمای خرید به آن پرداخته ایم، همچنین این نکته را در نظر داشته باشید در صورتی که درخواست لغو و کنسلی سفارش را دارید، تمامی هزینه های مالیاتی، کارمزد انتقال و کارمزد سبد خرید از کل مبلغ سفارش کسر خواهد شد، بدانید که در صورت استفاده از کد تخفیف روی یک فاکتور، امکان استفاده مجدد آن وجود ندارد و اگر فاکتور شما لغو یا تعویض گردد کد تخفیف مورد استفاده دیگر اعتبار ندارد.
طبق قانون تجارت الکترونیک تمامی کالا های فروشگاه اینترنتی آس جانبی از لحظه نهایی شدن فاکتور دارای حداقل 7 روز گارانتی اصالت و سلامت کالا می باشند اما در نظر داشته باشید مواردی مانند گارانتی گوشی های موبایل که شرکت گارانتی کننده مخصوص دارند و یا مواردی مانند بیمه و خرابی های حمل و نقل هیچگونه ارتباطی با آس جانبی ندارد و پیگیری دو طرفه تماما باید از سمت مشتری و طرف حسابی غیر از آس جانبی باشد که در صفحه راهنمای گارانتی و مرجوعی به آن پرداخته ایم.